a választási kampány során most már mindenhonnan politikusok folynak bele az életünkbe.
kicsit kellemetlen ez, de már megszokhattuk az évek, évtizedek során.
nos, a politikusok sem maguk tervezik meg a megnyilvánulásaikat, arculatukat.
nagyon sok szakembert csak az ilyen feladatok miatt fizetnek. ezek lehetnek retorikatanárok, médiatrénerek, pszichiáterek, stylistok, stb. nekik az a feladatuk, hogy adott politikusunknak megtanítsák, hogyan beszéljen, hogyan nézzen ki, mit mondjon, milyen szavakat használjon... mindezt azért, hogy minél hatásosabb legyen. és akkor ebben már benne van a nonverbális kommunikáció is.
köztudott, hogy férfi politikusok közül a kövérebbeket, női politikusok közül pedig a soványabbakat részesítik előnyben a választók. vannak tipikusan olyan séma-kinézetek, amiket jobban magukénak éreznek az emberek, ezért ezek valamelyikébe próbálják beletuszkolni a politikusokat is.
mint említettem, a politikusok mindenhonnan másznak bele az életünkbe.
ilyen médiacsatornák a következők lehetnek -célcsoporttól függően-: telefon, tv, internet, rádió, plakát.
újabban a fő célcsoportja a politikai propagandáknak, az új választók, akik az előző választásnál még nem voltak nagykorúak, de most már igen, ők 18, 19, 20 évesek. rájöttek, hogy ők azok, akik a legbefolyásolhatóbbak ezen a téren, a bizonytalanságuk és a tapasztalatlanságuk miatt. elsősorbann őket próbálják interneten keresztül elérni. Gyurcsány Ferenc volt az első magyar politikus, akinek blogja volt; Orbán Viktor már fenn van Facebookon.
egy másik célcsoport az idősek, akik hatvanon felül vannak. ők általában már párthűek, nekik nincs szükségük győzködésre, csak megerősítésre. őket telefonon, televízión és rádión keresztül próbálják elérni.
a harmadik célcsoport a középkorúak, akik már dolgoznak, családosok, felelősségteljes polgárok. ők könnyebben váltanak politikai nézetet, velük van a legnehezebb dolguk a pártoknak, mivel ők tudnak a legjobban tájékozódni, őket a legnehezebb átverni. feltéve, ha nem elvakultak és hiszékenyek, hanem megvan a józan paraszti eszük.
a magyar politikusok folyton az amerikai ötleteket veszik át a kampányaikhoz.
az amerikei jelöltek kitalálták, hogy be kell engedni a kamerákat a magánéletükbe egy kicsit. Magyarországon már ismerhetjük a vezető politikusok egész családfáját, tudhatjuk, hogy ki fürdeti otthon a gyereket, mi a kedvenc étele az anyósnak, stb.
az amerikaiak kitalálták, hogy a kampányüzeneteiket a kandalló mellől mondják el, a rideg oválisasztal mögött ülés helyett. magyar megfelelőik könyvtárakban, csendes helyeken ücsörögve üzengetnek.
és ez mind a nagyüzemű manipulálás részei.
oda kell erre figyelni, mert ahogy Somogyi András mondta, be lesz vezetve a 13. havi táppénz, a hálapénz a betegek részére, sőt, akkor már az örök élet is, és ha a megfelelő körítéssel rakják ezt az orrunk alá, még bele sem gondolunk és elhisszük.
Utolsó kommentek